Tumbling

Er du til tempofyldte banespring, hvor energien springer i øjnene på publikum? På Brejninggaard vil vi rigtig gerne udfordre dig i linjefaget PowerTumbling og sætte fokus på dig som banespringer.

På Tumbling-linjen arbejder du frem mod at lave fem eller otte-springøvelser på luft- eller fiberbane, hvilket er, hvad de bedste powertumblere springer til konkurrencer. Du vil med en målrettet indsats, i mindst to træninger om ugen i Danmarks bedste springfaciliteter, tydeligt kunne mærke stor fremgang og udvikling med dine banespring.

Tumbling som linjefag

Tumbling-linjen på Brejninggaard er for øvede tumblere helt op til landsholdsniveau. Det er også for dig, der har mod på at kaste dig ud i denne konkurrencedisciplin for første gang. Vi er en af landets førende efterskoler på PowerTumbling, og vores elever har vundet flere Danmarksmesterskaber i forskellige rækker – helt op til den øverste.

Du træner fast i vores store springcenter – Utopia. Utopia er fuldt udstyret med: 25 meter fastrack, 25 meter Skakunbane, fuld luftbane, tre stortrampoliner til fast- og løsskumsgrav, DMT special trampolin, som giver mulighed for at træne de specielle overgange på den bedste og sikreste måde. Udover disse faciliteter råder Brejninggaard yderligere over et springcenter med tre stortrampoliner, løsskumsgrav og her 15 meter faststrack.

Dermed råder alle Brejninggaards springcentre over de bedste faciliteter til stærk udvikling af dig som PowerTumbler. Vores springcenter er også træningscenter for de danske tumbling-landshold.

Vi deltager i alle PowerTumbling-konkurrencer i løbet af dit skoleår, og vi håber, at du gerne vil med.

Er PowerTumbling på efterskole noget for dig? Så kom og vær med!

Danmarks bedste
gymnastikfaciliteter i Vestjylland!